Ciepły wieczór tego lata. Czas na domową kolację, ale kto chce siedzieć w domu w taki wieczór. Wyjdźmy na zewnątrz. Kolacja dziś na balkonie. Kilka świeczek tli się kreując jeszcze bardziej zrelaksowaną atmosferę. Delikatna muzyka w tle miesza się z przyjemnymi odgłosami z ogrodu i pobliskiego parku. Błogostan. Czas na jedzenie. Czas na rozmowy. Czas na delektowanie się się wieczorem.
Nie ma nic lepszego na lekką letnią kolację niż grilowane warzywa. A zwycięzkie duo na pierwsze dni lata to karczochy i szparagi. Delikatne smaki warzyw, zaakcentowane cytrynowo-czosnkowym sosem. Hmm, prawdziwy grill węglowy byłby idealny, ale nawet nasz domowy gril sprawia się znakomicie z takimi potrawami.
Tak więc siedzimy na balkonie, kęs za kęsem smakujemy karczochy ze szparagami. Najlepiej smakują zjadane palcami, jeśli pytacie o moje zdanie. Może powstaje przy tym pewien nieład na stole, ale jakże to bardziej satysfakcjonujące zabrać się za liście karczochów palcami niż podążając za etykietą noża i widelca. A w dzisiejszy wieczór, to właśnie satysfakcja i relaks są głównymi tematami. Zachwyt nad chwilą obecną. Tu i teraz.

składniki

Dla 2 osób
2 świeże karczochy
Pęczek szparagów
1 cytryna, pokrojona w plastry
Sok z połowy cytryny
75ml oliwy extra virgin
2 ząbki czosnku, zmiażdżone
Sól i świeżo zmielony pieprz

Przygotowanie

Umyj karczochy i szparagi pod zimną bieżącą wodą.


Przygotuj dużą miskę pełną wody z dodatkiem soku z cytryny i trzymaj karczochy w wodzie przez cały czas gdy ich nie używasz. Zapobiegnie to ich zbrązowieniu.


Żeby przygotować karczochy, przytnij około 2cm od góry każdego karczocha.


Obierz ogonki nożykiem do warzyw. Usuń odstające dolne liście. Za pomocą nożyczek, odetnij 1cm od góry z wszystkich zewnętrznych liści. Przetnij karczochy na pół, wzdłuż. Usuń włochaty środek za pomocą łyżeczki do melona, lub zwykłej łyżeczki.


Przytnij szparagi, usuwając twarde końce jeśli potrzeba. Przetnij szparagi na pół.


Zagotuj osoloną wodę w dużym garnku z dodatkiem soku z cytryny. Włóż karczochy na wrzątek i gotuj przez około 12 minut. Dodaj szparagi i gotuj przez kolejne 3 minuty. Opłukaj ugotowane warzywa pod zimną bieżącą wodą i dobrze odsącz.


W miseczce wymieszaj oliwę z sokiem z cytryny i zmiażdżonym czosnkiem i dopraw do smaku solą i pieprzem.


Pędzelkiem posmaruj warzywa powstałym sosem.


Griluj warzywa razem z połową pokrojonych cytryn na rozgrzanym grilu na obu stronach, dodając więcej sosu podczas obracania. Grilowanie powinno zająć około 10-12 minut.


Podawaj na ciepło, skropione pozostałym sosem, razem z plasterkami cytryn.

Smacznego!
Lena x

Grilowane karczochy i szparagi w sosie cytrynowym (anty-candida)
Grilowane karczochy i szparagi w sosie cytrynowym (anty-candida)




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

45 − 35 =